Avís important

L’1 de novembre de 2014, el Partit dels i les Comunistes de Catalunya va acordar la seva dissolució com a partit polític i la cessió de tot el seu capital humà, polític i material a una nova organització unitària: Comunistes de Catalunya.

Com a conseqüència d'aquest fet, aquesta pàgina web ja no s'actualitza. Podeu seguir l'activitat dels i les comunistes a la pàgina web de Comunistes.cat.

Comunicado de la Assemblea Bolivariana de Catalunya y los movimientos sociales solidarios con  la Revolución Bolivariana ante la nueva intentona de  golpe de estado en Venezuela

1- La desestabilización forma parte de una estrategia planificada con anterioridad a los comicios presidenciales del 14 de abril. Es una situación orquestada por las elites del país con la connivencia de intereses económicos y políticos transnacionales. La importancia geoestratégica y los recursos naturales y energéticos venezolanos son conocidos por todos.

2- El resultado de las votaciones, aunque sea ajustado, es  claro. Nicolás Maduro ha ganado la presidencia, como refleja un de los sistemas de voto y recuento más avanzado, preciso y verificable del mundo; un sistema muy reconocido  por diferentes órganos internacionales como la Fundación “Centre Carter”.Todo ello hace evidente la inconsistencia y la mala fe de la denuncia de fraude de la oposición.

El proceso electoral ha contado antes, durante y  después  con la presencia de observadores y acompañantes internacionales que han constatado su regularidad. Por este motivo, resulta injustificable la complicidad del Estado español, de la mano del ministro de asuntos exteriores, así como la actitud de los medios de comunicación dando cobertura a la reacción golpista de la oposición venezolana.

3- En otros procesos electorales recientes, como en los casos de EUA, y del Estado Francés, etc, el margen porcentual entre el candidato ganador y el situado en segundo lugar ha estado significativamente menor, sin que por este motivo se cuestionen los resultados.

4- Hasta ahora, la violencia opositora ha dejado como resultado cerca de una decena de      persones muertas y otras decenas de heridas. Tal como ocurrió en la última intentona de golpe de estado en el año 2002, se produjeron actos de sabotaje y han sido atacadas diferentes sedes políticas bolivarianas; han quedado afectados, el subministro de alimentos, medios de comunicación, y también equipamientos públicos como centros de salud.

5- Debido a ello, mostramos la indignación ante el carácter de la cobertura mediática, objetivamente situada al lado de la desestabilización, manipulando dados e imágenes, y negando así la voz de la legitimidad democrática y la legalidad constitucional.

6- Por todos estos motivos, la Assemblea Bolivariana de Catalunya y los movimientos sociales solidarios con la Revolución Bolivariana hacemos un llamado a las instituciones y a las fuerzas  políticas catalanas a reconocer a Nicolás Maduro como el presidente elegido por el pueblo venezolano.

NO AL GOLPE DE ESTADO! BASTA DE COMPLICIDADES!

VIVA LA REVOLUCIÓN BOLIVARIANA!

Barcelona, 17 de abril de 2013

Comunicat de l'Assemblea Bolivariana de Catalunya i els moviments socials solidaris amb la Revolució Bolivariana davant del nou intent de cop d'estat a Veneçuela

1- La desestabilització forma part d'una estratègia planificada amb anterioritat als comicis presidencials del 14 d'abril. És una situació orquestrada per les elits del país amb la connivència d'interessos econòmics i polítics transnacionals. La importància geoestratègica i els recursos naturals i energètics veneçolans són prou coneguts per tothom.

2- El resultat de les votacions, encara que sigui ajustat, és clar. Nicolás Maduro ha guanyat la presidència, com reflecteix un dels sistemes de vot i recompte més avançat, precís i verificable del món; un sistema prou reconegut per diferents òrgans internacionals com la Fundació “Centre Carter”.Tot això fa evident la inconsistència i la mala fe de la denúncia de frau de l'oposició.

El procés electoral ha comptat abans, durant i després amb la presència d'observadors i acompanyants internacionals que han constatat la seva regularitat. Per aquest motiu, resulta injustificable la complicitat de l'Estat espanyol, de la mà del ministre d'afers exteriors, així com l'actitud dels mitjans de comunicació donant cobertura a la reacció colpista de l'oposició veneçolana.

3- En altres processos electorals recents, com en els casos dels EUA, l'Estat rancès, etc,  el marge percentual entre el candidat guanyador i el situat en segon lloc ha estat significativament menor, sense que per aquest motiu se'n qüestionin els resultats.

4- A hores d'ara, la violència opositora ha deixat com a resultat prop d'una desena de persones mortes i altres desenes de ferides. Tal i com va passar en el darrer intent de cop d'estat, l'any 2002, s'han produït actes de sabotatge i han estat atacades diferents seus polítiques bolivarianes; n'han quedat afectats el subministrament d'aliments, mitjans de comunicació, i també equipaments públics com ara centres de salut.

5- A causa de tot això, mostrem la indignació envers el caràcter de la cobertura mediàtica a casa nostra, objectivament situada al costat de la desestabilització, manipulant dades i imatges, i negant així la veu de la legitimitat democràtica i la legalitat constitucional.

6- Per tots aquests motius, l'Assemblea Bolivariana de Catalunya i els moviments socials solidaris amb la Revolució Bolivariana fem una crida a les institucions i a les forces polítiques catalanes a reconèixer Nicolás Maduro com a president escollit pel poble veneçolà.

NO AL COP D'ESTAT! PROU COMPLICITATS!

VISCA LA REVOLUCIÓ BOLIVARIANA!

Etiquetes de comentaris: ,